اخلاق باید بر جهان بینی مبتنی باشد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در نشست 'اساتید اخلاق حوزه های علمیه' در قم با بیان اینكه بینش جوانان باید نسبت به خود و هستی متحول شود تاكید كرد: وظیفه تحول در بینش جوانان برعهده علما و اساتید اخلاق است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: باید هدف غایی از آفرینش انسان را به جوانان بیاموزیم زیرا حب دنیا دلیل اصلی رفتار غیراخلاقی انسان ها است.

وی بر ضرورت توجه به امر تربیت مدرس اخلاق در حوزه های علمیه تاكید كرد و گفت: تدریس اخلاق باید با در نظر گرفتن و درك نیازهای جوانان باشد.

وی با بیان اینكه نعمت های دنیا با آخرت قابل مقایسه نیست ادامه داد: جوان امروز باید بداند كه سعادت ابدی را باید در زندگی چندروزه دنیای خود جستجو كند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینكه مسایل اخلاقی مطلوبیت ذاتی دارد افزود: تلقی اسلام از اخلاق چیزی فراتر از فضایل و ترجیحات است.

وی تاكید كرد: مفاسد اگر در روحانیت باشند جلوه بیشتری داشته، زیر ذره بین است و حساسیتی كه در اقشار مختلف جامعه ایجاد می كند بسیار بیشتر است و به همین دلیل این قشر باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: شاید هیچ زمانی به اندازه اكنون، زمینه فساد از لحاظ كمیت و كیفیت در جامعه انسانی فراهم نبوده است امروز در هر مكانی كم و بیش امكان و زمینه فساد فراهم است.

وی افزود: فساد در سراسر جهان به حدی رسیده است كه در سالهای گذشته پاپ از همه مسیحیان سراسر جهان خواست كه حداقل یك روز را بدون تلویزیون بسر ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح به اینكه امروز با ناهنجاری های اخلاقی در مسایل فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم ادامه داد: پول پرستی، دنیاپرستی و مفاسد اخلاقی زمینه ساز فساد در بعد اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: ضعف ها و فسادهای اخلاقی، دین، اخلاق، فرد، خانواده و جامعه را به آتش می كشد بنابراین كاری واجب تر از مبارزه با مفاسد اخلاقی وجود ندارد.

نشست اساتید اخلاق حوزه های علمیه از سوی اداره كل امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه كشور با هدف هم اندیشی و تبادل نظر اساتید اخلاق مدارس حوزه علمیه سراسر كشور به مدت یك روز در قم برگزار شد.ك/2

569 / 380/ 1539





:: برچسب‌ها: بهار , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: